Ilustračná foto

Žijeme v akejsi zvláštnej dobe. V dobe, kedy priateľ nepozná priateľa…v dobe, kedy blízki ubližujú svojim najbližším…no i v dobe, v ktorej sa z mnohých postupne vytráca ľudskosť, láska, radosť, či pochopenie…v dobe bez pravidiel. 

V tomto “svete bez pravidiel” sa však stále nájdu i takí, u ktorých tieto ľudské hodnoty  nevymreli. O ľudskosti by sme mohli hovoriť aj v prípade pána Zdena, ktorý sa stal počas nákupu svedkom niečoho skutočne neobyčajného. Alebo v tomto svete už “obyčajného”? Veď napokon, usúďte sami! Pán Zdeno sa o svoju skúsenosť z obchodného reťazca podelil verejne na sociálnej sieti Facebook.

“Ste len obyčajné HYENY!!!!!

Dnes doobeda som sa vrátil z mesta, bol som na nákupoch. Posledná moja zastávka bola Tesco. Práve som dokončoval platbu pri samoobslužnej predajni, keď som si všimol, že priamo oproti pokladniam stojí dedko, vek cca 75 rokov, a snaží sa udržať v rukách svoju manželku, držiac ju pod pazuchami, aby nespadla na zem, lebo stratila vedomie… Okamžite som dokončil platbu a “letel” som dedkovi na pomoc. Za tú minútu, než som sa k dedkovi, ktorý držal s vypätím síl svoju bezvládnu manželku v rukách, dostal, prešlo okolo neho asi 20 ľudí…. bez akejkoľvek snahy pomôcť. Odstrčil som svoj vozík z nákupom na kraj a uchopil som bezvládnu babku pod pazuchami. Okolo nás prechádzali ľudia, avšak nikoho nenapadlo zapojiť sa, pomôcť.

“Zavolajte sanitku, pani odpadla!”- musel som zakričať. Na predavača v obchodíku som sa obrátil s prosbou, aby priniesol stoličku, nech babku môžme posadiť. Ochotný predavač priniesol nielen stoličku, ale aj pohár vody. Jednej pani, ktorá šla okolo nás, som povedal, aby zavolala sanitku. Pani šla na informácie a tam povedala, že majú zavolať sanitku namiesto toho, aby ju zavolala sama. Potom pribehla SBS-kárka s mobilom a hneď volala záchranku.

Posadili sme babku na stoličku, potreli sme jej tvár vodou a keď precitla, dali sme jej napiť sa vody, zatiaľ čo sme ju s dedkom držali, aby nespadla na jednu či druhú stranu a čakali sme na záchranku. Tých pár minút, než záchranka prišla, sa nám zdala ako večnosť. Konečne záchranka prišla, ujali sa babky. Spýtal som sa ich, či ma budú ešte potrebovať, keď povedali nie, poďakoval som SBS-kárke a predavačovi za pomoc a mne zasa poďakoval dedko so slzami v očiach za pomoc. S pocitom dobrého skutku som zobral svoj nákupný vozík a….

A zistil som, že zatiaľ čo som pomáhal neznámym ľuďom, mi niekto z vozíka UKRADOL ČASŤ MÔJHO NÁKUPU!!!!! Priznám sa, prišla na mňa taká ľútosť a hnev zároveň, že som si musel sadnúť do svojho auta a tam som sa rozplakal.. Šiel som potom za SBS-kárkou a pozreli sme si záznam. Na zázname stála hŕstka ľudí, zakrývajúc môj nákupný košík, no nebolo vidno nič. Paradoxne to boli ľudia okolo 40 rokov. Mávol som rukou a kúpil som si znova to,čo mi niekto z vozíka ukradol.

Zlodejovi prajem, aby sa z tých 10 rohlíkov a 25 dkg Vlašského šalátu najedol do sýtosti, dúfam, že mu to zachráni život, pretože už teraz nezomrie od hladu. Dúfam, že sa zlodej bude teraz vystatovať medzi priateľmi, aký bol frajer, keď okradol “pomáhajúceho”, dúfam, že sa zlodej bude smiať od radosti, že ušetril cca 3 eurá krádežou. Zlodej, ktorý ukradol z vozíka môj zaplatený tovar neokradol mňa, ale moju svokru, dôchodkyňu, ktorá si odpustila iné veci, aby si mohla dať raz za čas aj nejakú delikatesu. Ja som dnes zachránil dva životy: Babkin, ktorá omdlela a zlodejov, ktorý nezomrel od hladu.. Zlodejovi prajem krásny a dlhý život s poznámkou: “Božie mlyny melú pomaly…. je to seriózna firma.”

Zdroj/Foto: Facebook ilustračná foto pixabay